La nostra generació ha crescut entre les ruïnes dantigues certeses. Vam néixer mentre queien. Som fi lls del fragment, però el fragment no ens inquieta perquè lalternativa de les grans moles compactes no ens atrau ni ens convenç. Han produït massa víctimes per confi ar-hi. Després dun segle dideologies fèrries que negaven lInvisible i de dècades de teologia sobre la mort de Déu, ens trobem davant dun nou paradigma en què el ressorgiment de la dimensió espiritual ha confl uït amb la pluralitat cultural i religiosa. El repte rau a aconseguir que aquest ressorgiment integri les aportacions de les generacions precedents, tant de les més antigues que van pertànyer a la primera innocència com de les més recents que van aportar una actitud crítica respecte de les religions. Daquí ve que es pugui esperar un temps nou en què visions que fi ns ara han competit entre si descobreixin que es necessiten mútuament. Assolir aquesta síntesi no és una tasca fàcil perquè no sestableix en el mateix pla que les seves antinòmies, sinó en un àmbit de més gran profunditat on cada una delles és convocada més enllà de si mateixa.