No hi ha sinó un problema filosòfic vertaderament seriós: el suïcidi.» Amb aquesta asseveració tan contundent sinicia lassaig El mite de Sísif, dAlbert Camus. Podríem pensar que es tracta només duna exageració retòrica, amb lobjectiu de posar en el primer pla de la discussió filosòfica una qüestió que, si bé no ha deixat mai de ser-hi dalguna manera present aquesta antologia nés una prova, no ha arribat tampoc a conquerir mai lestatut de pregunta fonamental entre els filòsofs. Lafirmació de Camus, això no obstant, no té ben res dexagerat. La qüestió del suïcidi ens situa en un ordre de la reflexió previ a qualsevol altra pregunta filosòfica. O, dit duna altra manera: no hi ha pregunta filosòfica que pugui arribar a tenir plenament sentit si no ens hem plantejat prèviament la qüestió del suïcidi. Perquè plantejar-se i intentar respondre qualsevol pregunta ja implica un rebuig tàcit del suïcidi, lacceptació duna vida que ens ha estat donada de viure només com a opció, no pas com a obligació